Sve o DPF/FAP filteru


Konstrukcija filtera je tako napravljena tako da, izduvni gasovi prisilno prolaze kroz porozni zid gde se čvrste čestice (čađi) nastale sagorevanjem goriva, "hvataju" i ne prodiru dalje u vazduh koji udišemo od filtera. Svaki filter ima svoj konačni kapacitet. Vremenom, čak i ako svi sistemi sagorevanja motora pravilno funkcionišu, njegovi zidovi će se začepiti. Začepljenje kanala filtera izaziva povratni pritisak u izduvnim gasovima i smanjuje performanse motora. Zbog toga je neophodno ukloniti ove čestice iz filtera.

REGENERACIJA DPF FILTERA

Automobil u kome čitav sistem radi ispravno pokušava da regeneriše DPF filter čak i bez znanja vozača. Kada se filter napuni, povećava se povratni pritisak izduvnih gasova, što senzor detektuje. Senzor prenosi informacije na upravljačku jedinicu motora koja podiže temperaturu izduvnih gasova kratkim podešavanjem kontrole sagorevanja i na taj način regeneriše filter sagorevanjem čestica čađi u pepeo. Takođe regeneraciju filtera delimo na pasivnu ili aktivnu, u zavisnosti od vrste izduvnog sistema automobila.

Pasivna regeneracija: periodično se odvija tokom dužih putovanja, na primer na autoputu, kada visoka temperatura u izduvnim gasovima automatski sagoreva čestice čađi. Za uspešnu pasivnu regeneraciju potrebno je postići temperaturu izduvnih gasova od oko 600 - 650 ° C. Ovaj postupak funkcioniše sa izduvnim sistemom koji ima filter za čestice smešten što je moguće bliže motoru, jer se tolika temperatura izduvnih gasova ne postiže dalje od motora tokom normalnog rada.

Aktivna regeneracija: odvija se kontinuirano, ako senzor u izduvnoj grani detektuje porast pritiska izduvnih gasova, ubrizgava se dodatna nafta, što povećava temperaturu izduvnih gasova. Druga metoda aktivne regeneracije je dodavanje aditiva gorivu, što omogućava regeneraciju filtera pri postizanju nižih temperatura od pasivne regeneracije za oko 150 ° C. Temperatura od oko 350 - 500 ° C dovoljna je za uklanjanje čestica i filter se može staviti u izduvni sistem dalje od katalizatora.

Radni vek DPF Filtera

Uprkos svim naporima automobila za pasivnu ili aktivnu regeneraciju filtera i doslednu brigu vlasnika za svoj automobil, filter za čađ ima svoj vek trajanja. Sa prosečnom potrošnjom goriva, vek trajanja filtera čestica je 120.000 km, a sa povećanom potrošnjom goriva, DPF bi trebalo zameniti nakon 90.000 km . Kupovina novog filtera čestica danas je prilično skupa investicija, od 50.000,00RSD pa naviše, i deluje zabrinjavajuće za sve vlasnike čija su vozila prešla više od 100.000 km. Dobra vest je da se DPF filter možem očistiti pomoću naše tehnologije čišćenja filtera i dostići vrednosti do 100% stanja novog filtera za delić njegove nabavne cene.

ČIŠĆENjA FILTERA ČESTA



U slučaju da se već akutno bavite rešavanjem problema sa filterom, ili želite u budućnosti da ga rešite, kontaktirajte nas na telefon: 065/ 400 6 700 ili putem email adrese: office@autolab.rs.

Naš tim osoblja rado će vas posavetovati i predložiti rešenje.