Princip rada



Elektromagnetni (solenoidni) injektori / dizne

Common Rail (CR) sistem je danas najčešće korišćena vrsta snabdevanja gorivom visokog pritiska za dizel motore. Omogućava podelu funkcija stvaranja visokog pritiska i ubrizgavanja goriva. Ovo pruža mnogo veću fleksibilnost i prilagodljivost sistema ubrizgavanja motoru u poređenju sa tradicionalnim sistemima bregastog pogona. Pošto je gorivo u rezervoaru stalno pod visokim pritiskom, ubrizgavanje se može slobodno podesiti slanjem električnih impulsa u mlaznice. Kontroler, koji napaja elektromagnetni ventil mlaznice, uključuje mlaznicu (početak ubrizgavanja). Nakon isključivanja napajanja, ubrizgavanje je završeno.
Pomoću nove generacije CR sistema moguće je izvršiti nekoliko ubrizgavanja tokom jednog radnog ciklusa motora. To utiče na smanjenje potrošnje goriva, osiguravajući tiši rad motora i niži sadržaj opasnih materija u izduvnim gasovima.


Piezoelektrični injektori / dizne

Glavna prednost piezoelektričnih injektora je kratko vreme aktiviranja, oko 0,1 ms. Piezo injektori omogućavaju slobodan izbor početka ubrizgavanja i veličine doze goriva, kao i primenu višestrukog ubrizgavanja. Do sada je inercija elektromagnetnih injektora dozvoljavala samo jedno prethodno ubrizgavanje da ublaži buku sagorevanja. Piezoelektrični elementi se koriste kao kontrole ubrizgavanja.
Prednost inovativnog rešenja je što, u poređenju sa do sada korišćenim tradicionalnim elektromagnetnim brizgaljkama, piezoelektrične mlaznice omogućavaju preciznije doziranje količine ubrizganog goriva i bolje raspršivanje goriva u komori za sagorevanje motora. Zahvaljujući brzom prebacivanju injektora, vremenski interval između inividualnog ubrizgavanja može se skratiti, što omogućava postizanje fleksibilnijeg procesa ubrizgavanja.U sistemima opremljenim piezoelektričnim brizgaljkama, pritisak goriva se povećava i može dostići više od 2000 bara.